Hey je hebt een retour .. wat jammer! Misschien heb je een verkeerde keuze gemaakt, misschien een verkeerde maat of kleur? Niet getreurd. Wij hebben de oplossing voor je, namelijk onze retourservice. Echter iets retour sturen is niet geheel zonder consequenties, lees dus daarom goed onze voorwaarden voor het retourneren van artikelen.

Artikel 1). Wat zijn de voorwaarden van Eavy bij retourneren?

Wat mag er niet geretourneerd worden?

In principe mag alles geretourneerd worden waarbij een onomkeerbare actie wordt uitgevoerd, of waarbij de kwaliteit van de artikelen door de consument is verlaagd tot minder dan nieuw. Maar let op er zijn spelregels voor retourneren.

A) Alle artikelen die vanwege hygiënisch oogpunt niet meer opnieuw verkocht kunnen niet geretourneerd worden. Hieronder zie je een voorbeeld maar niet beperkt tot.
-Dit is of zijn bijvoorbeeld zwembadfilter(s)
B) Artikelen die verder getest zijn dan in de wet is vastgelegd zijn ook niet toegestaan te retourneren. Hieronder zie je een voorbeeld maar uiteraard niet beperkt tot.
– Artikelen dienen uiteraard niet gebruikt te zijn.
– Artikelen dienen uiteraard niet gewassen te zijn.
– Zwembad artikelen die nat zijn geworden kunnen niet worden geretourneerd.
– Zwembadartikelen waarvan het omhullende doorzichtige seal en of verpakking is verbroken.
C) Artikelen welke vallen onder de categorie lampen. Hieronder zie je een voorbeeld maar dat is niet beperkt tot. 
– Lampen hebben bepaalde branduren. Hierdoor kunnen ze na het openen van de verpakking uiteraard niet meer geretourneerd worden.
D) Artikelen welke opgeblazen zijn geweest. Hieronder zie je een voorbeeld maar niet beperkt tot.
– Artikelen die opgeblazen zijn (zoals luchtbedjes) kunnen niet worden geretourneerd omdat ze daarna onmogelijk als nieuw product kunnen worden verkocht. Daarnaast is het ook belangrijk om te vermelden dat er bij opblaas artikelen geen garantie is op lekkages.
E) Artikelen welke zonder moraal worden terug gestuurd nemen wij niet retour. Hieronder zie je een voorbeeld maar niet beperkt tot.
-Artikelen welke zonder enig moraal terug gezonden worden, zal Eavy altijd weigeren. Eavy accepteert enkel verkoopbare producten.
F)
Artikelen waarmee gefraudeerd is of gefraudeerd wordt. Hieronder zie je een voorbeeld maar niet beperkt tot.
– Eavy heeft regelmatig consumenten maar ook bedrijven die gebruikte defecte spullen omwisselen of zwaar gebruikte producten terug sturen. Eavy doet hiervoor aangifte van fraude bij de politie.

Eavy controleert alle retouren nauwkeurig en punctueel op de punten die hierboven vermeld staan. Dit doen wij om onverkoopbare producten of producten welke schade kunnen toebrengen aan de consument door (bijvoorbeeld) onhygiënisch handelen. U kunt zich immers voorstellen dat Eavy uiteraard hygiëne producten welke al reeds zijn gebruikt niet verstuurd naar andere (nieuwe) klanten.

Artikel 2). Hoe dien je alles te verpakken bij retourneren volgens Eavy?

Wat verwacht Eavy van de verpakking?

A) Het is belangrijk dat je je artikel degelijk verpakt. Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– Verstuur het artikel zoals Eavy het naar u heeft verstuurd.
– Verpak het in een omdoos of in meerdere omdozen.
– Grote artikelen kunnen bijvoorbeeld in een vuilniszak en of containerzak terug gestuurd worden.
B) Sluit altijd uw contactgegevens bij. Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– De pakbon ontvangen wij graag retour.
– De factuur (zakelijk)
– Uw naam, adres en het factuurnummer ontvangen wij graag retour.

Artikel 3. Hoe gaat het daadwerkelijk retourneren van artikelen naar Eavy?

Wat verwachten wij van u?

A) Meld uw retour aan in uw Bol.Com account. Dit is heel belangrijk, dus let hier goed op! Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– U dient altijd uw retour aan te vragen via bovenstaande.
B) Gebruik het gegenereerde label van bol.com. Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– U dient altijd het aangeboden label te gebruiken bij deze retourmelding.
C) Controleer het adres. Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– Het retouradres is: Hesselerbeek 33, 7623MC, Borne.
D) Verstuur het pakket. Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– Bewaar altijd het verzendbewijs van het verstuurde pakket.
– Een bon van een track & trace aankoop is uiteraard geen verzendbewijs.
– Zonder track & trace vergoed Eavy helemaal niet.
– Zonder een bol.com gegenereerd verzendlabel vergoed Eavy helemaal niet.

Artikel 4. Hoe wordt een retour verwerkt door Eavy?

Wat doen wij als uw retour bij ons aan komt?

A) Eavy neemt het product geheel in ontvangst en daarna controleren zij of het product in nieuwstaat is. Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– Wij bekijken eerder genoemde punten.
– Wij behandelen de retour positief als er geen problemen zijn.
B) Wat als je retour positief wordt bevonden?
– U krijgt een bevestiging per mail en uw geld terug.
C) Wat als je retour negatief wordt bevonden? Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
– U krijgt een bevestiging per mail.
– Eventueel volgt er contact per mail of telefoon.
– Eventueel bespreking van schadepercentages.
– Eventueel sturen wij het pakket terug naar u.

Artikel 5. Wat zijn eventuele kosten die worden berekend door Eavy?

Schade en gedeeltelijke terug betaling.

Hieronder een opsomming van de verschillende schadepercentages die Eavy hanteert. Hieronder zie je een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot.
25%   – Het verwijderd hebben van de aanhangtags en of prijskaartjes.
50%   – Indien er sporen zijn van licht gebruik (dit betreft items zonder hygiënische achtergrond).
50%   – Het gewassen zijn van het product.
50%   – In het geval van een zwaar beschadigde productdoos.
50%   – Een gebruikt hygiëne / hygiënisch product.
75%   – Het deels of geheel verwijderd hebben van het innaai label.
75%   – Wanneer er sprake is van geen meegeleverde productdoos.
75%   – Sporen van zwaar gebruik of bij meerdere mogelijke percentages te samen onder de 75%
75%   – Vlekken en of viezigheid op of van de stof.
100% – Gaten en scheuren of wanneer er sprake is  dat als er vulling naar buiten komt (of kan komen).
100% – In het geval en of wanneer er sprak is van fraude (dit nemen wij zwaar op).

Hoe werken de schadepercentages in de praktijk?

– Deze maximum percentages gelden op de productprijs, en niet over de eventuele verzendkosten of eventuele transactiekosten. In het geval dat meerdere percentage gevallen tezamen onder de 75% valt, zal het vermelde percentage van 75% worden gebruikt.
– Een schadepercentage is wat van de productprijs wordt ingehouden. Mocht u hierover vragen hebben, neem dan gerust met ons contact op.
– Bestellingen via Bol.com worden altijd gratis verzonden (dat zijn immers de fijne voorwaarden van bol.com), zodoende geldt de factuurprijs altijd als prijs.

Een voorbeeld: Het product kost €80, en het percentage is 50%, Eavy maakt dan €40 per banktransactie over naar uw eigen rekening.

Wat zijn de retourkosten bij weigering?

– Eavy vraagt bij retouren welke u terug opgestuurd wilt hebben altijd onderstaande verzendkosten. Hou hier dus rekening mee!
Verzendkosten die wij vragen binnen Nederland bedragen €7,50 Euro.
Verzendkosten die wij vragen naar België bedragen €15,00 Euro.

Wat is de normale werkwijze bij weigering?

– Eavy stuurt u een mail met daarin de vraag of u het product retour wilt ontvangen met bovenstaande verzendkosten of dat u geld retour wilt op basis van de hier bovengenoemde schadepercentages.
– Eavy heeft bij terugbetaling van een gedeelte van uw factuur wel uw rekeningnummer en ternaamstelling nodig. Anders zijn wij helaas niet in staat het bedrag over te maken.
– Uw betaling bij Bol.com blijft daar staan (maakt u zich geen zorgen), Eavy maakt het restbedrag wat u dient te ontvangen per banktransactie naar u over.

Belangrijk om te weten voor zakelijke klanten. U kunt altijd een BTW factuur opvragen. Echter omdat u zakelijk koopt is het consumentenrecht niet van toepassing op uw aankopen.

Toch nog vragen? Neem dan contact met ons op!